Zamieszczone przez cysterniarz
[O1] Padły wszystkie świece żarowe
Zwiń
X
-
[O1] Padły wszystkie świece żarowe
Witam kolegów. Chciałem sie podzielic pewną ciekawostką. Otóż dzisiaj wymieniałem świece żarowe. Wykręciłem stare i zamontowałem nowe. Ale jakie było moje zdziwienie, gdy podłaczyłem wszystkie stare 4 świece pod akumulator i stwierdziłem, że żadna z nich nie grzeje. Silnik na nich palił, gdy było zimno, miał problemy, ale palił
Pozdrawiam
-
-
W moim były padnięte 3 świece - motor rano odpalał ale za 2-3 razem i puszczał siwego dymka z niespalonego paliwa. Dziś mam już nowe świece i wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku (bo rozrząd też nowy)- aż jestem ciekaw jak rano odpali.
Pozdrawiam :lol:Seria - 110 KM
Uniden 520XL+President Alaska
Komentarz
-
-
Re: Padły wszystkie świece żarowe
Zamieszczone przez baryWitam kolegów. Chciałem sie podzielic pewną ciekawostką. Otóż dzisiaj wymieniałem świece żarowe. Wykręciłem stare i zamontowałem nowe. Ale jakie było moje zdziwienie, gdy podłaczyłem wszystkie stare 4 świece pod akumulator i stwierdziłem, że żadna z nich nie grzeje. Silnik na nich palił, gdy było zimno, miał problemy, ale palił
Pozdrawiam
Na zimnym bez grzania by nie zapalił. Czasem lepiej nie czekac do wypalenia ostatniej, bo może sie ułamac końcówka świecy a to potem kosztuje :diabelski_usmiechSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez baryNa 100% sprawdzone dobrze. Stare nie grzeją po podłączeniu pod akumulatorka na krótko. Natomiast z nowych aż się dymi
Kolega mnie pocieszył, że silnik musi mieć dobre ciśnienie.
Nie bede wytykał bo tu nie o to chodzi ale polecam przeczytac:
Źródło : http://www.auto-swiat.pl/wydania,art...Artykul-13609/
Cytat:
O istnieniu świec żarowych łatwo zapomnieć. W odróżnieniu od silników benzynowych w jednostkach dieslowskich nie trzeba wymieniać świec podczas rutynowych przeglądów. Nie znaczy to jednak, że są one wieczne. Po kilku latach mają prawo się zużyć. O tym, że świece lub ich część przestały działać, dowiadujemy się oczywiście przy rozruchu silnika, w szczególności zimnego. Gdy zapala on opornie, najpierw na części cylindrów, a dopiero potem na wszystkich, można podejrzewać właśnie świece. Objawy są oczywiście bardziej widoczne zimą niż latem, ale nawet latem zimny silnik, w którym wysiadły wszystkie świece, raczej nie da się uruchomić (wyjątkiem są jednostki znajdujące się w idealnym stanie technicznym). Jak sprawdzić, czy przyczyną utrudnionego rozruchu są zużyte świece? Zacząć trzeba przede wszystkim od stwierdzenia, choćby za pomocą żarówkowej "próbówki", czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce na listwie zasilającej świece pojawia się napięcie. Przy okazji warto też sprawdzić, czy po pewnym czasie (zazwyczaj dłuższym, niż świecenie kontrolki świec na desce rozdzielczej) napięcie to zanika, bowiem jeśli tak nie jest, to następny komplet świec także spali się błyskawicznie. Fachowcom jest łatwiej, ale sprawdzić się da Fachowcy działanie świec żarowych sprawdzają za pomocą tzw. amperomierza przepływowego. Wystarczy końcówkami takiego przyrządu objąć przewód zasilający, by zmierzyć natężenie prądu - sprawna świeca pobiera ok. 20-25 A. Większość amatorów nie dysponuje tego rodzaju miernikiem, ale działanie świec można wstępnie sprawdzić, odłączając przewód zasilający i dotykając nim (oczywiście po uruchomieniu grzania stacyjką) końcówki świecy. Jeśli przeskakuje iskra, świeca jest najprawdopodobniej sprawna. Jeśli iskry brak, na pewno należy ją wymienić. Nie należy próbować mierzenia prądu za pomocą popularnych multimetrów, bowiem bardzo rzadko pozwalają one na pomiar tak dużych prądów! Podejrzaną świecę można natomiast sprawdzić zwykłym omomierzem. Jeśli świeca nie wykazuje żadnej przewodności, jest oczywiście do wyrzucenia. Wymiana świec to sprawa w miarę prosta, jeśli jest do nich dobry dostęp. Pamiętać trzeba, że zdecydowanie zaleca się wymieniać cały komplet. Nie warto też oszczędzać i kupować tanich zamienników, bo mogą one wytrzymać tylko kilka miesięcy, podczas gdy produkty markowe służą bez problemu kilka lat. Niestety, wymiana świec żarowych nie zawsze zakończy problemy z rozruchem silnika. Do tematu wrócimy w jednym z najbliższych numerów AŚ. Świece są ważne - To nieprawda, że dobry silnik da się uruchomić przy niesprawnych świecach. Może się udać, ale tylko latem i jedynie wtedy, gdy zarówno silnik, jak i pompa wtryskowa (która musi podać dużą dawkę rozruchową) są w idealnym stanie. Oprócz świec bardzo ważna jest sprawność automatyki zarządzającej grzaniem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że zgaśnięcie kontrolki oznacza możliwość uruchomienia silnika, a nie koniec grzania. Świece muszą nadal pracować - w niektórych silnikach kilkadziesiąt sekund, ale niekiedy nawet kilka minut.
Autor: Adam Jamiołkowski
PS: Świeczki czesto sie pala od przekrecania stacyjki np. podczas dogrzewania auta na postoju :szeroki_usmiechSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Bullshit. Swiece w TDI w ogole nie grzeja jesli temperatura nie spada ponizej ~+5C. Moge je wykrecic z bloku silnika a i tak go odpale.
Starym 22 letnim sztruclem bez swiec moze zajade akumulator ale tez go odpaleVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bradleyBullshit. Swiece w TDI w ogole nie grzeja jesli temperatura nie spada ponizej ~+5C. Moge je wykrecic z bloku silnika a i tak go odpale.
Starym 22 letnim sztruclem bez swiec moze zajade akumulator ale tez go odpale
Co do tego ze idzie odpalic TDI przy temp. ok 6 stopni bez grzania potwierdzam :wink:
Przy temp. otoczenia taka jaka teraz jest czyli w granicach -4 nie odpali bez grzania. Jak ktos chce niech zdejmie przewody i próbuje :diabelski_usmiech
Co do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech
PS: Podczas testu zmasuj świece i przytrzymaj je przez jakis czas ( któraś sie zrobi czerwona) Po testach daj znac jak poszlo :wink:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixCo do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eXZamieszczone przez phrixCo do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech
samostart jest zbyt wybuchowy i potrafi podczas odpalania "kopyto bokiem z silnika wyjść"
plak jest dość miękki/niewybuchowy, a odpala równie dobrze :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Stomil ładne wykopalisko po 3 latach
Phrix, jeżeli twój nie odpali bez świec przy -5 to silnik totalna padaka.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
Komentarz